Alapozó Reform Javaslat Csíra
1. Mi a célja az alapozónak?
- bevezetés a TEK-es témákba
- bevezetés a kritikai társadalomelmélet különböző megközelítéseibe
- bevezetés a tekes módszertanba/hozzáállásba – hogyan olvasunk és beszélünk meg egy szöveget
- a tekes szótár, az alapfogalmak körbejárása
2. Milyen problémák vannak a mostani rendszerrel?
- sok energiát igényel a megfelelő szintű felkészülés, sok ember sok idejét veszi igénybe a körök tartása – kevesebb idő, energia, ember marad a témákban/műhelyekben való elmélyülésre;
- egy teljes évet elvesz az újak tekes pályafutásából, sokan közülük nem mernek, nem tudnak más körökre járni, miközben egyre inkább jellemzővé válik a fél/egy év külföldre menés, lehetőleg minél hamarabb – ebből adódóan fél-másfél év normális tekesség lesz a standard;
- elszakadni látszik egymástól az alapozók világa és a normál tekes szakmaiság.
3. Hogyan nézzen ki az új rendszer?
- Féléves alapozókör, témánként három alkalommal: egy elmélettörténeti/átfogó előadás, egy intenzív, alapos, másodlagos irodalmakkal is megtámogatott alapszöveg megrágása, és egy alapfogalom (akár oxfordi vita jellegű) körbejárása.
- Második félévben beindulnának az alapozó körszeletek mentén szerveződő műhelykörök. Az újak ezekből minimum egyet választanak (lehet többet is), de idősebbek is becsatlakozhatnak. Attól műhelykör, hogy a témától függően kutatás, szöveggyűjtemény-összeállítás, honlap-összerakás, konferencia-szervezés vagy más projekt is része a körnek.